پنج‌شنبه 30 فروردین 1403
اسفالت در تهران و سراسر کشور
اسفالت در تهران و سراسر کشور

اسفالت در تهران و سراسر کشور

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (2 votes, average: 4,00 out of 5)
Loading...

آسفالت چیست؟

اسفالت در تهران

اسفالت این ماده ترکیبی از شن، سنگ دانه‌های شکسته و قیرگرم با نسبت های مختلف و البته دماهای متفاوت است . این ماده برای کف‌سازی معابر، خیابان ها و جاده ها و برای ایجاد گذرگاهی صاف. و ثابت و برای جلوگیری از فرسایش سطح استفاده می شود. همچنین از این ماده گاهی به عنوان یک عایق برای سطح هایی نظیر پشت بام ها هم استفاده می شود.

نسبت ترکیب این مواد در هر آسفالت بسته به کاربرد و نوع مصرف آن متفاوت است. یعنی می توان با توجه به کاربرد، شن‌ها، درجه حرارت ترکیب و نسبت ترکیب شن و قیر را تغییر داد. عامل دیگری که در تعیین نوع ماده موثر است، میزان کوبیدن و ضخامت لایه‌های آسفالت است. همچنین باید توجه داشت که برای استفاده های مختلف به آسفالت با طول عمرهای مختلفی نیازی است

آسفالت مخلوطی است از موادی مختلف است که به عنوان یک سطح رویه و پوشش محکم بر روی سطوح مختلف اجرا می شود. در این مقاله می خواهیم همه چیز را درباره این مخلوط شگفت انگیز با شما در میان بگذاریم.

نکات آسفالت پشت بام

برای ایجاد عایق رطوبتی و حفاظ از سقف ساختمان هم می توان از این محصول استفاده کرد. آسفالت پشت بام دوام و استحکام خیلی خوبی دارد اما وزن آن نسبت به ایزوگام و قیرگونی بیشتر است.

اسفالت در تهران

در صورتی که قصد آسفالت کاری پشت بام را دارید می بایست به نکات زیر توجه نمایید:

ملاتی که در زیر آسفالت قرار دارد باید کاملا صاف بوده و خلل و فرج نداشته باشد. برای این امر لازم است ملات ماسه و سیمان زیر آسفالت با لیسه صاف و یکنواخت شود.

ادامه مطلب

در هنگام ریختن قیر باید تمام سطح به طور یکنواخت قیرپاشی شود و هیچ قسمت کوچکی هم بدون قیر باقی نماند.

پس از این مراحل لایه آستر و سپس رویه را به طور یکنواخت بر روی سطح پخش می کنیم. در این مرحله توجه به شیب بندی پشت بام هم ضروری است؛ به طوری که در زمان بارش باران، آب به سمت ناودان‌ها و راه‌آب ها هدایت شود.

نکته مهمی که بعد از اجرای آسفالت‌کاری باید مد نظر قرار بگیرد این است که باید به این ماده فرصت داد تا کاملا سرد شود و قبل از سرد شدن از حرکت و یا قرار دادن اجسام سنگین روی آن جدا خودداری شود.

قیمت آسفالت کاری

قیمت آسفالت به عوامل متعددی بستگی دارد و بر اساس نوع ماده و کاربرد آن قیمت مشخص خواهد شد.

مش‌بندی مصالح مصرفی و نوع قیر یکی از عوامل موثر بر قیمت آن است. همچنین طریقه حمل، ریختن، عمل آوردن هم بر روی قیمت موثر خواهد بود. درجه مرغوبیت هم که فاکتوری مهم در قیمت آسفالت است.

انواع لایه‌های آسفالت

آسفالت اساس

پایین ترین لایه است که حالت زیرسازی دارد و می توان از آسفالت سرد یا گرم برای این لایه استفاده کرد.

آسفالت رویه

لایه ای است که در تماس مستقیم با محیط قرار دارد. این لایه با توجه به برخورد با محیط نیاز به استحکام مناسب در برابر سرما و گرما دارد. این لایه که به آن توپکا هم گفته می شود، دانه‌بندی کوچکتری نسبت به لایه های دیگر دارد.

آسفالت آستر

این لایه همان طور که از نامش پیدا است لایه ای درونی است و در زیر رویه قرار می گیرد. این لایه دانه‌های درشت تری دارد و باعث استحکام و طول عمر آسفالت می شود.

قیر، آسفالت متخلخل و نیز ماسه آسفالت و آسفالت ماستیک دانه درشت هم از دیگر مضافات هستند. ضمن این که از افزودنی تثبیت‌کننده هم در این ماده استفاده می شود.

انواع آسفالت

آسفالت سرد

این ماده مخلوطی از مصالح سنگی و قیر مخلوط یا امولسیون قیری است که ترکیب این مواد در همان دمای محیط انجام ی شود و نیازی به حرارت بیرونی نیست. البته در بعضی موارد قبل از ترکیب، قیر گرم می شود اما مصالح سنگی گرما داده نمی شوند.  تولید این نوع محصول به دو صورت “با مش بندی پیوسته” و “دانه‌بندی باز” انجام می شود.

آسفالت سرد برای راه‌های پر رفت و آمد که ترافیک سنگین دارند قابل اجرا نیست و تنها برای خیابان های کم‌تردد و پیاده‌روها مورد استفاده قرار می گیرد.

در مصالح مورد استفاد در این نوع محصول باید دقت کرد که مصالح سنگی از شن و ماسه شکسته یا سنگ کوهی تهیه شود. تمیز بودن مصالح و نداشتن آلودگی و مواد زائد آلی وگیاهی هم بسیار مهم است. همچین مصالح باید سخت و مقاوم باشند.

با توجه به این که آسفالت سرد در دمای محیط تهیه و ترکیب می شود باید دقت داشت که دمای محیط کمتر از 10 درجه نباشد! و البته بهتر است نوع سرد در هوای گرم یا معتدل اجرا شود.

ادامه مطلب

آسفالت سرد  دارای دو نوع آماده و ردمیکس  است. در نوع آماده یا پیش‌ساخته، مصالح سنگی و قیر در کارخانه ترکیب و به محل اجرا حمل می شود اما در حالت ردمیکس مصالح سنگی در کنار خیابان، ریسه و قیر مناسب روی آن پاشیده میشود و مواد در خود سطح خیابان ترکیب می شوند. در واقع تفاوت این دو نوع در محل  ترکیب مواد است.

آسفالت ردمیکس به کمک وسایل مخلوط کننده نظیر گریدر، لودر و نظایر آنها ساخته و ترکیب می شود. این نوع محصول زمانی مناسب است که از مصالح مشخصی که در کنار راه ریسته شده  و یا در همان نزدیکی محل اجرا انبار شده است استفاده شود. این محصول بیشتر به عنوان قشر رویه پیاده‌روها و خیابانهای کم‌ترافیک و یا به عنوان قشر زیرین مورد .استفاده قرار می گیرد

زمستانی اسوده با سیران گستر

اسفالت در تهران و سراسر کشور
اسفالت در تهران و سراسر کشور

اسفالت در تهران

پارسا___۰۹۱۲۲۴۳۸۱۳۲

برچسب ها : قیمت ایزوگام ، قیمت روز انواع ایزوگام ، قیمت قیرگونی ، فروش ایزوگام دلیجان ، لیست قیمت روز ایزوگام ، ایزوگام سراپوش ، ایزوگام مرجان ، ارزان ترین ایزوگام ، ارزان ترین ایزوگام در تهران ، قیمت اسفالت ، ایزوگام ، قیرگونی